reklama

Hurá! „Televízia JOJ zakúpila druhú sériu VyVolených“

...alebo nechce niekto kúpiť televízor? Na internete som narazil na bleskovú správu, ktorá ma konečne donútila začať riešiť vážnu krízu nášho spoločného vzťahu – televízor a ja. Náš vzťah trvá už veľa rokov a je poznačený mnohými búrlivými premenami. Napriek tomu pretrval až dodnes, keď sa oficiálne končí. A pritom zo začiatku to bolo také idylické...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

November 1989: Sedím pred televízorom a keby som toho vo veku sedem rokov bol schopný, tak bohapusto nadávam. Veď oni mi zrušili to jediné, čo sa dalo v telke pozerať! Ja chcem Filmárika a Filmušku! A nie akýchsi nudných ujov, čo rečnia jeden za druhým, štrngajú kľúčmi a nepúšťajú rozprávky! Napodiv, v rodine som jediný, kto má rovnaký názor. Nechápem, prečo ich otec neustále sleduje. Veď normálne to tak nie je. Televízor je starý, čiernobiely a väčšinu dňa vypnutý, lebo vysielať sa začína neskoro poobede a to, čo tam beží, aj tak nestojí za spotrebovanú elektriku. JA CHCEM FILMÁRIKA A FILMUŠKU!!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1992: V našej obývačke nastala zásadná zmena. Obrovská, škaredá skriňa, nazývaná „bedňa“ doslúžila a my sme si kúpili novučičký televízor, ktorý je dokonca farebný! Spolu s televízorom som získal v domácnosti aj staronovú funkciu „diaľkové ovládanie“, ale príliš sa nenabehám. Televízor má síce pamäť na 16 kanálov, ale my chytáme len dva. Aj tak na nich nič nie je. Filmárik a Filmuška sú síce fajn, ale v poslednom čase sa deje niečo zvláštne. Akosi ma prestávajú baviť.

1996: Zlatý vek sledovania televízie! Vďaka obdivuhodnej trpezlivosti a tolerantnosti mojich rodičov sme sa všetci dožili jubilejného výročia ich svadby. Celá rodina sa nám zložila na televízor, ktorý nielenže je farebný a má 50 kanálov, ale zároveň ma pozbavuje funkcie diaľkového ovládania. Ako všetci uhádli, televízor sám jedným disponuje. Zbytok republiky zdieľa našu radosť, lebo zároveň s príchodom nášho televízora začína vysielať prvá komerčná televízia na Slovensku – Markíza. My ju samozrejme nechytáme, lebo bývame v oblasti, ktorá nie je ani na západe ani na východe, ale vôbec nám to nevadí. Vďaka blízkosti hraníc sa nám rozpadom ČSFR navýšil počet kanálov na štyri a aby bol profit úplný, tak už dva roky s nadšením sledujeme Novu. Tá nás kŕmi novými zábavnými programami, uvádza legendárne seriály (M.A.S.H.), premiéruje doteraz nevidené filmy, pred tým bežia bulvárne správy, z ktorých sa nám pretáčajú panenky a poobede dáva nenáročné sitcomy, ktorých sa neviem nabažiť. S pohŕdaním odfrkujeme nad Markízou, ktorá sa len opičí po božskej Nove a vôbec nám nevadí, že ju nechytáme. Aj tak sme to už všetko videli. Na Filmárika a Filmušku si už ani nespomeniem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi 1998: Televízor máme stále ten istý, ale na tom nezáleží. Na Slovensko prišla rakovina. Spočiatku nenápadne a zo zdroja, kde by ju nikto nehľadal. STV začala vysielať (s)prostučkú telenovelu „Jednoducho Mária“. Ó, budiž nám, nevedomým, odpustené! Ako naivní domorodci privítali belochov v Amerike, aj my sme pustili do svojich príbytkov zákerného ducha telenoviel, ktorý nás mal zničiť. Nevedomí, nasávali sme do seba túto prvú telenovelu, ako Ukrajinci rádioaktívne mlieko po výbuchu Černobyľu. Výsledok na seba nedal dlho čakať. Rakovina telenoviel sa dostala všade a rozožrala celodenný program všetkých televízií. Jediná neostala ušetrená. Dôchodkyne plesajú, ale môj vzťah k televízii dostáva vážne štrbiny, ktoré sa už nikdy nemajú úplne sceliť. Televízor pozerám už len večer, keď tam beží niečo zaujímavé. A to veru často nie je...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2004: Ešte stále sme nekúpili nový televízor. Je to jedno, lebo plesám. Plesám od radosti, že aj na Slovensko konečne dorazila prvá reality-show. SuperStar, z ktorej som bol nadšený už na Nove. A tá Slovenská je ešte lepšia! Jupííí! Jediné, čo ma trochu znepokojuje je fakt, že druhé kolo tej českej SuperStar už nesledujem. Druhýkrát to je už proste nuda.

2005: Doma máme nový televízor a ja rozmýšľam: „Dočerta, na čo?!“ Slovenskú SuperStar som nedopozeral. Ukázalo sa, že jedna česká je tak akurát. Doobedňajší a poobedňajší diktát telenoviel je pravidlom, ktoré je očividne neporaziteľné. Potom bežia správy, ktoré som cez deň čítal na internete, okorenené nejakou tou vraždou, ktorá ma nezaujíma a v ideálnom prípade aj zvieratkom na konci, z ktorého mi je na vracanie. Jediná pozerateľná časť programu – 20 minút sitcomu bola chirurgicky odstránená a nahradená niečím, čomu už pol hodinu vymýšľam slušný názov a nič ma nenapadá. Stelesnenie ľudskej úbohosti, chamtivosti, nedostatku súdnosti, morálky (akejkoľvek!) zmiešané s absolútnou absenciou aspoň náznaku inteligencie, reagujúcej aj na niečo iné než svetlo a chľast. Zhovadilosť beží prakticky nonstop. Strieda sa s telenovelami, večer od nej máme krátku prestávku, ktorú vypĺňa podpriemerný seriál, ktorý si televízie natočili sami. Po skončení Tajomstiev medzi nami nabieha druhá časť Zhovadilosti, v ktorej ukazujú to, čo videl každý už v puberte. Televízie nás nútia pozerať sa na partiu podpriemerne inteligentných ľudí, ktorí sa nudia. Je to zábavné ako pozorovať schnutie laku. Je to ako morová nákaza v stredovekom Londýne. Kam sa človek pozrel, tam bol mor. Teraz je to to isté. Kam sa pozriem, tam na mňa máva Zhovadilosť. Cítim sa ako kuchár v dokonale zariadenej kuchyni, ale s prázdnou chladničkou. Mám televízor, ktorý je farebný, má diaľkové ovládanie, obrazovku plochú ako brucho mojej priateľky, zvláda 100Hz, uhlopriečku má 72cm, vládne tisícom funkcií, ktoré v živote nevyužijem. A ja sedím v obývačke, hľadím do tmavej obrazovky a nenachádzam jediný dôvod, načo ho pustiť. A zlepšiť sa to nemá... Keby tam bol aspoň ten Filmárik a Filmuška...

Juraj Zámočník

Juraj Zámočník

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Krásny, šarmantný, inteligentný, rozhľadený a za každých okolností skromný... Zoznam autorových rubrík:  Zo života (môjho)For FriendsPostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu